Minden ötödik embernek van okostelefonja

Vágólapra másolva!
Azzal ugyan mindenki tisztában van, hogy a világ elképesztő mértékben digitalizálódik, az viszont valósággal megdöbbentő, hogy milyen gyorsan mentek végbe a változások az elmúlt években. Miközben lassan minden ötödik embernek van okostelefonja, és a táblagépek is egyre népszerűbbek, addig a hagyományos PC-k iránti lelkesedés végleg alább hagyott.
Vágólapra másolva!

Nap, mint nap lehet találkozni olyan kijelentésekkel, miszerint a világ egyre inkább „digitalizálódik”, lassan minden embernek van telefonja, internete, stb. Nos, ez tényleg így van, a Business Insider pedig számokkal is alátámasztotta, hogyan digitalizálódik a világ, mennyire gyorsan nő a kor legfejlettebb technológiáit, a 21. század fontos vívmányait használó emberek aránya a teljes népességen belül.

A kutatás alapvetően a forgalomban lévő PC-ket, okostelefonokat, illetve táblagépeket vizsgálta, illetve durva egyszerűsítéssel megvizsgálta azok arányát a világ teljes népességéhez képest. Ezzel lényegében az egyes eszközök elterjedtségét állapították meg, ami az elmúlt 9 évben így alakult:

Forrás: IDC, Gartner, Business Insider, Investor.hu

Az ábrából megdöbbentő következetések vonhatóak le, ezeket szedtük most össze:

  • Több okostelefon van már a világon, mint számítógép. Ez a 2000-es évek közepén még elképzelhetetlennek tűnt. (Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Microsoft Word nem is ismeri az okostelefon szót..)
  • 100 emberre már átlagosan 22 okostelefon jut, ez nagyon erős növekedés a négy évvel ezelőtti 5-höz képest.
  • Az emberek 6 százalékának viszont már saját táblagépe is van, amit alig két év alatt ért el a szegmens. Az okostelefonoknak ehhez még négy évre volt szüksége.
  • Az PC-piacnak eközben befellegzett, alig volt növekedés az elmúlt 6 évben.

Persze az elemzők számos egyszerűsítéssel éltek a kutatás során, például sok embernek van egynél több okostelefonja, ami némileg felfelé módosíthatja az arányt. Azt viszont szintén figyelembe kell venni, hogy sokan használnak „közösen” táblagépet, hiszen az egy telefonnal ellentétben valamelyest jobban megosztható, legalábbis a több funkció (filmnézés, olvasás, stb.) tekintetében is.

Nos, ezek alapján nem is meglepő, hogy az okostelefonos alkalmazások egyre inkább népszerűek, ebből következően pedig a vállalatok sokkal nagyobb hatékonysággal tudnak hirdetni a mobilos alkalmazásokon keresztül. Nem nehéz összerakni a puzzle hiányzó darabkáját, miszerint a közösségi médiacégek „Szent Grálja” a mobil hirdetési bevételekben keresendő.