A dugódíj bevezetésének útjában jelenleg jogszabály áll, és nem is tervezik ennek megváltoztatását. Budapest viszont nem hajlandó emiatt bírságot fizetni.
"Az unió elég türelmes, ugyanakkor tudomásunkra hozta, hogy ragaszkodik ehhez a feltételhez" - írta Tarlós István főpolgármester a Vezess.hu-nak. "A kormány ellenben nem tervezi a behajtási díj bevezetését lehetetlenné tevő jogszabály módosítását."
"Emiatt várhatóan vissza kell fizetni a 4-es metró támogatásából egy részt, ám a finanszírozási szerződés értelmében az államnak kell a költségek 79 százalékát kifizetnie. Ragaszkodni fogok ahhoz, hogy a 21 százalékot is az állam fizesse, mivel jogszabály gátolja egy szerződésfeltétel betartását. Fizesse a zenés felárat, aki a zenét rendelte" - zárta a levelét Tarlós. Az EU 180 milliárd forinttal finanszírozta az építkezést.
Szakértők szerint a behajtási díj egy komplex rendszer részeként elfogadható, mint gazdasági szabályozó eszköz, a forgalomcsillapítás érdekében. "Ehhez azonban hozzátartozik a közösségi közlekedés fejlesztése, a parkolási rendszer rendbetétele és sok forgalomtechnikai beavatkozás is. Ezekkel együtt van értelme" - mondta Dorner Lajos, a VEKE elnöke.
Létezne járható Budapest dugódíj nélkül is - erről bővebben itt írtunk.