Nem lesz dugódíj Budapesten

FOTÓ ÁLTALÁNOS közlekedési dugó KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ személyautó
Budapest, 2015. június 1. A Szilágyi Erzsébet fasor, Várfok utca és Krisztina körút kereszteződése az átépítés alatt álló fővárosi Széll Kálmán térnél 2015. június 1-jén. Megváltozott a tér forgalmi rendje a felújítás miatt, a módosítások a tömegközlekedési, gyalogos és közúti forgalmat érintik. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
Egyre inkább úgy tűnik, hogy elmarad a 4-es metró uniós támogatási feltételeként megszabott budapesti dugódíj bevezetése.
Vágólapra másolva!

A dugódíj bevezetésének útjában jelenleg jogszabály áll, és nem is tervezik ennek megváltoztatását. Budapest viszont nem hajlandó emiatt bírságot fizetni.

"Az unió elég türelmes, ugyanakkor tudomásunkra hozta, hogy ragaszkodik ehhez a feltételhez" - írta Tarlós István főpolgármester a Vezess.hu-nak. "A kormány ellenben nem tervezi a behajtási díj bevezetését lehetetlenné tevő jogszabály módosítását."

Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

"Emiatt várhatóan vissza kell fizetni a 4-es metró támogatásából egy részt, ám a finanszírozási szerződés értelmében az államnak kell a költségek 79 százalékát kifizetnie. Ragaszkodni fogok ahhoz, hogy a 21 százalékot is az állam fizesse, mivel jogszabály gátolja egy szerződésfeltétel betartását. Fizesse a zenés felárat, aki a zenét rendelte" - zárta a levelét Tarlós. Az EU 180 milliárd forinttal finanszírozta az építkezést.

Szakértők szerint a behajtási díj egy komplex rendszer részeként elfogadható, mint gazdasági szabályozó eszköz, a forgalomcsillapítás érdekében. "Ehhez azonban hozzátartozik a közösségi közlekedés fejlesztése, a parkolási rendszer rendbetétele és sok forgalomtechnikai beavatkozás is. Ezekkel együtt van értelme" - mondta Dorner Lajos, a VEKE elnöke.

Létezne járható Budapest dugódíj nélkül is - erről bővebben itt írtunk.